Współczynnik bezpieczeństwa

Nośność:
Aby określić wymaganą nośność koła lub zestawu kołowego, musi być znany ciężar własny urządzenia transportowego, maksymalny załadunek, jak również liczba nośnych kół lub zestawów kołowych.
Przy zastosowaniu czterech lub więcej kół wzgl. zestawów kołowych obciążenie przyjmowane przez pojedyncze koła lub zestawy kołowe może się zmieniać.
Wymaganą nośność oblicza się w następujący sposób:

Wzór

T = wymagana nośność przypadająca na koło lub zestaw kołowy

E =  ciężar własny urządzenia transportowego

Z = maksymalny ciężar ładunku

n = liczba nośnych kół lub zestawów kołowych

S = współczynnik bezpieczeństwa

We współczynniku bezpieczeństwa S uwzględniane są odchylenia od standardowych warunków użytkowania (gładkie podłoże, prędkość ruchu, równomierne rozłożenie obciążenia, ruch w linii prostej, temperatura otoczenia +15° C do +28° C).

Wpływ na współczynnik bezpieczeństwa ma prędkość oraz stosunek Ø koła do wysokości przeszkody.

Rozróżnia się cztery kategorie:

Ręczny przesuw wpomieszczeniu (wysokość przeszkody < 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa 1,0 do 1,5

Ręczny przesuw na zewnątrz (wysokość przeszkody > 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa 1,5 do 2,2
Przesuw napędzany silnikiem w pomieszczeniu (wysokość przeszkody < 5% Ø koła): współczynnik bezpieczeństwa 1,4 do 2,0

Przesuw napędzany silnikiem na zewnątrz: współczynnik bezpieczeństwa 2,0 do 3,0

Współczynniki bezpieczeństwa nie uwzględniają zużycia bieżnika.
Wprzypadku kół i zestawów kołowych złożyskami kulkowymi możliwa jest prędkość powyżej 4km/h przy jednoczesnym obniżeniu nośności. Jeżeli koło lub zestaw kołowy stały jest wystawiony na działanie przede wszystkim obciążeń statycznych, można wtedy przyjąć nośność wyższą owartość do 25%. Przy dłuższych postojach przy dużym obciążeniu należy wziąć pod uwagę możliwość pojawienia się niebezpieczeństwa spłaszczenia bieżnika. Nośność podana została w kg. Do przeliczenia na N należy użyć zwykłych współczynników. Wprzybliżeniu: 1 kg ≙ 1 daN.

 


Koła i zestawy kołowe Blickle aparaturowe

Koła i zestawy kołowe aparaturowe oraz kompaktowe zestawy kołowe montowane są przede wszystkim w aparaturze i urządzeniach stosowanych wpomieszczeniach.
Zaprojektowane są pod kątem prędkości jazdy do 3km/h. Ich nośność sięga maks. 280kg (koła izestawy kołowe aparaturowe), lub 1750kg (kompaktowe zestawy kołowe).
Zapewniają one dużą swobodę ruchu urządzeń i możliwie największą płynność ruchu przy niewielkim oporze toczenia. Typowe zastosowania obejmują urządzenia medyczne, stojaki informacyjne, urządzenia gastronomiczne itp.
Nośność kół i zestawów kołowych Blickle aparaturowych oraz kompaktowych zestawów kołowych jest badana wg DIN EN 12530 na obrotowym stanowisku do testów:
Najważniejsze warunki badania:

  • prędkość: 3 km/h
  • temperatura: +15° C do +28° C
  • twarda, pozioma powierzchnia toczna z przeszkodami owysokości równej 3 % średnicy koła
  • czas trwania testu: wymagana liczba przejazdów przez przeszkodę odpowiada dziesięciokrotnej średnicy koła (w mm)
  • czas przerwy: maks. 3min. po każdych 3min biegu.

 


 

Koła i zestawy kołowe Blickle do urządzeń transportowych

Koła i zestawy kołowe do urządzeń transportowych stosowane są w przemyśle, w pomieszczeniach ina zewnątrz. Zaprojektowane są pod kątem prędkości jazdy do 4km/h.
Nośność sięga 900kg.
Koła i zestawy kołowe do urządzeń transportowych są odporne na wpływ środowiska, w dużej mierze nie wymagają konserwacji i pracują bezawaryjnie przez długi czas.
Typowe zastosowania obejmują maszyny i wszelkiego rodzaju urządzenia, ale także palety, rusztowania i kontenery na odpady.
Nośność kół i zestawów kołowych Blickle do urządzeń transportowych jest badana na obrotowym stanowisku do testów wg normy DIN EN 12532.
Najważniejsze warunki badania:

  • prędkość: 4 km/h
  • temperatura: +15° C do +28° C
  • twarda, pozioma powierzchnia toczna z przeszkodami posiadającymi następującą wysokość:  5 % średnicy koła dla kół z miękkim bieżnikiem (twardość < 90° Shore A) 2,5 % średnicy koła dla kół z twardym bieżnikiem (≥ 90° Shore A)
  • czas trwania testu: 15.000 x obwód koła dla przynajmniej 500 przejazdów przez przeszkodę
  • czas przerwy: maks. 1 min po każdych 

Koła i zestawy kołowe Blickle do dużych obciążeń

Koła i zestawy kołowe do dużych obciążeń przeznaczone są do stosowania przy ciężkich ładunkach i/lub dużej prędkości.
Posiadają wyjątkowo stabilną konstrukcję.  Do przemieszczania ładunków bardzo ciężkich  stosowane są w tej grupie również zestawy kołowe wyposażone w dwa koła (zestawy kołowe podwójne).  
Do transportu zabezpieczonego przed wstrząsami  nadają się szczególnie zestawy kołowe ze sprężynami.
Typowe zastosowania obejmują układnice, wózki  przemysłowe, systemy montażowe itransportowe itp.
Nośność kół izestawów kołowych Blickle do dużych obciążeń jest badana przy prędkości 4km/h wg normy DIN EN 12532 wzgl. przy wyższych prędkościach woparciu onormę DIN EN 12533 na obrotowym stanowisku do testów.
Najważniejsze warunki badania wg DIN EN 12532:

  • prędkość: 4 km/h
  • temperatura: +15° C do +28° C
  • twarda, pozioma powierzchnia toczna z przeszkodami posiadającymi następującą wysokość: 5 % średnicy koła dla kół zmiękkim bieżnikiem (twardość < 90° Shore A), 2,5 % średnicy koła dla kół z twardym bieżnikiem (twardość ≥ 90° Shore A)
  • czas trwania testu: 15000 x obwód koła przy przynajmniej 500 przejazdach przez przeszkodę
  • czas przerwy: maks. 1 min po każdych 3 min biegu

Najważniejsze warunki badania na podstawie DIN EN 12533:

  • prędkość: 6 km/h, 10 km/h,  16 km/h, 25 km/h (norma: maks. 16 km/h)
  • temperatura: +15° C do +28° C
  • twarda, pozioma powierzchnia toczona  z przeszkodami posiadającymi następującą wysokość: 5 % średnicy koła dla kół z miękkim bieżnikiem (twardość < 90° Shore A), 2,5 % średnicy koła dla kół ztwardym bieżnikiem (twardość ≥ 90° Shore A)
  • czas trwania testu: wymagana liczba przejazdów przez przeszkodę odpowiada pięciokrotnej średnicy koła (w mm)
  • czas przerwy: maks. 1min po każdorazowo  3 min biegu
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl